shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

01 กรกฎาคม 2551

BMW 318i พกพลัง 1 JZโบเดี่ยว

BMW 318i BY RO SERVICE พกพลัง 1 JZโบเดี่ยว TF08

ในการวางบล็อกเครื่องแรงๆ ลงแทนเครื่องยนต์เดิมกับรุ่นต่างๆนั้นไม่ใช่เรื่องง่ายที่ช่างเปิดอู่ทั่วไปจะทำได้ เพราะงานแบบนี้จะต้องมีประสบการณ์ เคยผ่านการปรับแต่งเครื่องมานานจึงทำออกมาได้ดี โดยแครื่องตระกูลเจ ที่ได้ชื่อว่าเป็นบล็อกเครื่องยอดฮิตตลอดการ ซึ่งนิยมนำมาวางในหลายๆรุ่น ดังเช่น BMW 318i ที่นำมาอวดกันนี้ ก็พอใจในความแรงของ 1jz พร้อมกับสลับมาเป็นเทอร์โบเดี่ยวที่ตอบสนองได้ดีกว่า

สำหรับ BMW 318i คันนี้เป็นรถปี 1993 อยู่ในบอดี้ E36 ที่มักเรียกกันว่าโฉมนกแก้ว ซึ่งเป็นรถในสังกัดของอู่ช่างโร่ ได้ทำการปรับแต่งสมรรถนะด้วยเครื่องโตโยต้า รหัส 1JZ-GTE ที่ขึ้นชื่อว่าเป็นบล็อกเครื่องตัวแรงโดยสลับเป็นเทอร์โบเดี่ยว ทำให้สามารถตอบสนองได้อย่างสะใจ พร้อมกับปรับโฉมด้วยบอดี้พาร์ท ส่วนชว่งล่างเซตได้อย่างลงตัวควบคู่ไปกับระบบเบรก ของสกายไลน์ที่จับใส่ทั้งหน้า – หลัง รวมถึงเฟืองท้ายแบบลิมิเต็ดด้วย
ส่วนภายในไม่เน้นตกแต่งมากนักซึ่งพวงมาลัยเป็นของติดรถ พร้อมกับเบาะนั่งที่ยังไม่ได้ปรับเปลี่ยน ยกเว้นหัวเกียร์ที่สลับ มาเป็น GREDDY ในแบบเคฟล่าร์ พร้อมกับบรรดาเกจวัดต่างๆที่วางเรียงราย ซึ่งได้จับเอาเกจวัดรอบขนาดใหญ่แบบหน้า ซิลเวอร์ AUTO METER รุ่น PRO-COMP แต่เกจวัดแรงดันน้ำมันเครื่องเป็น AUTO METER รุ่น PHANTOM

   
หน้าหล่อเท่ในแบบ HAMANN ไฟโปรเจ็คเตอร์ลงล้อมาสเตอร์ ด้วยรูปทรงของบีเอ็มดับบลิวในรุ่นโฉมนกแก้วนั้น ถึงจะเก่าตามอายุแต่โดยรวมจัดว่าได้รับการออกแบบมาอย่างลงตัว ในการตกแต่งนั้นเล่นไม่ยาก โดยด้านหน้าได้ปรับโฉมด้วย กันชนหน้าใหม่จากผลิตภัณฑ์ของ HAMANN โดยออกแบบช่องดักลมตรงกลางในแบบสี่เหลี่ยมคางหมูที่พอจะโชว์อินเตอร์ คูลเลอร์ได้ พร้อมกับช่องด้านข้างทำเป็นทรงเลี่ยม แถมเสริมกานาดที่แปะติดอยู่ใต้กันชนไปจนถึงมุมกันชนที่ช่วยให้ดุยิ่งขึ้น ซึ่งมาช่วยรีดอากาศ ดูรวมๆ แล้วช่วยให้หน้าตาดูโฉบเฉี่ยวยิ่งขึ้น
ถัดมาเป็นไฟหน้าที่สลับมาเป็นไฟแบบโปรเจคเตอร์ ในแบบดวงไฟสามดวงและอินเทรนด์ด้วยไฟเลี้ยงในโคม ซึ่งเป็นของแต่ง ตรงรุ่น ที่มาช่วยให้ดูน่ามองพร้อมกับประสิทธิภาพ ที่มาเพิ่มแสงสว่างมากขึ้น ทำให้ส่องได้ไกล จึงช่วยด้านทัศนวิสัยในการขับ ตอนกลางคืนได้ดี และเมื่อขยับมาดูด้านข้าง สิ่งที่พอจะโชว์ได้เห็นจะเป็นล้อแต่งของ MASTER II ที่เป็นแบบห้าก้านคู่ มีหมุดย้ำ ระหว่างก้าน ขนาดขอบ 17 นิ้ว กว้าง 8 นิ้ว รัดด้วยยางคุณภาพของ YOKOHAMA A DRIVE R1 มีขนาด 235/40ZR17 ในแบบหน้ากว้างแก้มเตี้ย ช่วยให้การเกาะถนนได้มากกว่าเดิม

   
และด้านข้างได้แนบด้วยไซด์สเกิร์ตที่มีดีไซน์แบบสปอร์ต ในขณะที่ด้านหลังปรับเปลี่ยนไฟท้ายโดยการสลับมาเป็นแบบขาว แดงตามสไตล์การแต่ง และที่ใต้กันชนได้โชว์หม้อพักใบมาตรฐาน JASMA ของแต่งนำเข้าจากญี่ปุ่น ที่มาเพิ่มเสียงให้เร้าใจ แถมด้วยป้ายทะเบียนแบบยาวที่ฮิตติดกันดูสวย และกันน้ำได้
บล็อกแรง 1JZ-GTE มี 280 ตัว สร้างแท่นเครื่องกับเกียร์ตัดต่อเพลา
เมื่อมาดูขุมพลังเดิมของ E36 นั้นเป็นเครื่อง VALVE NOSE ขนาด 2500 ซี.ซี. แต่งต้องการความแรงมากกว่าเท่าตัว จึงหันไปคบหาเครื่องยนต์แบบ 6 สูบ เรียงต่างค่าย ที่มีรหัสว่า 1JZ-GTE แบบทวินเทอร์โบ พร้อมเกียร์ธรรมดาโดยเป็น เครื่องขนาด 2500 ซี.ซี. DOHC 24 VALVE และแน่นอนว่าสามารถสร้างม้าออกมาวัดพื้อนได้ถึง 280 ตัว ที่ 6200 รอบ/นาที ควบคู่ไปกับแรงบิดที่ให้กระชากออกตัวมากถึง 37 กก.-ม. ที่ 4800 รอบ/นาที
แต่ในการวางเครื่องรุ่นนี้ช่างโร่ได้ใช้ความชำนาญที่ผ่านมานับครั้งไม่ถ้วน จึงไม่ใช่เรื่องยาก ถึงแม้ว่าห้องเครื่องของ BMW 318i จะมีขนาดเล็กกว่าพวกเซฟิโร่เมื่อวางแล้วจะลงได้พอดีไม่เหลือพื้นที่ว่าง ที่สำคัญต้องสร้างแท่นเครื่องกับแท่นเกียร์ด้วยเหล็ก ขึ้นใหม่แทนของเดิมที่เป็นอะลูมิเนียม และต้องวางให้ได้เซ็นเตอร์ เรียกว่าต้องได้ศูนย์กลาง เพราะไม่เช่นนั้นจะส่งผลออกมา ทันทีเวลาออกตัว เครื่องจะมีอาการสั่นเป็นเจ้าเข้าทำให้ต้องเสียเวลาในการแก้งาน
ต่อมาได้ตัดต่อเพลากลางและทำการถ่วงเพลาให้สมดุล เพื่อให้การถ่ายทอดกำลังเป็นไปอย่างดี รวมไปถึงการวายริ่งสายไฟ ก็จำเป็นมากที่ต้องใช้ผู้รู้จริง เพราะถ้าทำไม่เก่งจริงจะทำให้กินน้ำมันและเครื่องสะดุดได้ ซึ่งที่อู่ช่างโร่มีพรรคพวกที่เก่งในเรื่อง ของวายริ่งสายโดยเฉพาะจึงมั่นใจได้เหมือนเดิม เทอร์โบเดี่ยว TF08 โข่งหลังเล็ก เวสต์เกต HKS โบลว์ออฟ BLITZ


    
ในส่วนของเทอร์โบเดิมนั้นเป็นแบบทวินเทอร์โบ จึงมีหอยพิษขนาดเล็กจำนวน 2 ใบ แต่ได้มีการปรับแต่งให้เป็นเทอร์โบเดี่ยว ซึ่งได้เลือกเทอร์โบของ MITSUBISHI รุ่น TF08 ที่มีขนาดใหญ่พอตัว จึงทำหน้าที่ในการดูดอากาศได้เพียงพอ โดยมีโข่งหลัง เป็นเหล็กหล่อทำขึ้นเองที่มีขนาดเล็กกว่าโข่งเดิมมาก ประมาณ 1 ใน 4 ส่วน ทั้งนี้เพื่อจะหมุนได้เร็วขึ้น ส่งผลไปถึงโข่งไอดี ทำให้สามารถดูดอากาศได้มากตามไปด้วยจึงทำให้บูสต์มาเร็วขึ้นแค่ 3,000 รอบก็มาแล้ว
สำหรับเวสต์เกตเล่นแบบแยกเป้นของ HKS TYPE R โดยได้ปรับตั้งบูสต์อยู่ที่ 1.2 บาร์ พร้อมกับติดตั้งโบลว์ออฟวาวล์ของ
BLITZ รุ่น SUPER SOUND เพื่อมาช่วยทำหน้าที่ในการระบายไอดีที่ตกค้างทิ้ง เพราะป้องกันไอดีย้อนกลับไปทำอัตราย
ให้กับใบพัดเทอร์โบ แถมรุ่นนี้ยังส่งเสียงดังเร้าใจในอารมณ์อีกด้วย ส่วนกรองอากาศเปลือยทรงกรวยเป็นของ RO RACING
แบบสเตนเลส สามารถให้ไหลเข้าได้สะดวก และท่ออากาศแบบปากแตร พร้อมกับหล่อเย็นด้วยอินเตอร์คลูเลอร์ทรง RB 26 ขนาด 3 นิ้ว จากบางมดเรซวิ่ง
มาที่ระบบจ่ายน้ำมันเชื้อเพลิงได้อาศัยปั้มจ่ายของ 1JZ ที่สามารถทำหน้าที่ในการจ่ายน้ำมันได้ โดยมีกล่องECU ติดเครื่องมาคอยควบคุมในการสั่งจ่ายน้ำมันได้เพียงพอกับความต้องการ ควบคู่กับระบบจุดระเบิดที่เปลั่ยนหัวเทียนมาเป็นของ HKS เบอร์ 8 พร้อมกันนี้ยังได้เปลี่ยนเฮดเดอร์เทอร์โบของบางมดและพันท่อด้วยผ้ากันความร้อนอย่างดีรวมไปถึงท่อไอเสีย ที่ลงทุนเล่นแบบไทเทเนียมขนาด 3.5 นิ้ว ที่ปล่อยไอเสียให้ไหลออกได้รวดเร็วยิ่งขึ้น รวมไปถึงหม้อพักใบปลายของแต่งจากญี่ปุ่น
และหม้อน้ำของ 1JZ ที่เพียงพอต่อการระบายความร้อน

    
ยกคลัตช์ TRD ใส่เฟืองท้ายลิมิเต็ดอัพเกรดโช้กติดเบรกครบจากR32
ต่อด้วยระบบถ่ายทอดกำลังก็ต้องปรับแต่งเพิ่มเติม โดยได้ชุดคลัตช์ที่เป็นผลิตภัณฑ์ของ TRD ซึ่งผลิตขึ้นมาเฉพาะรุ่น โดยเป็นแบบ SINGLE PLATE หรือแผ่นเดียว ทำหน้าที่ในการจับได้แนบแน่นกับฟลายวีล และแยกจากกันได้อย่างรวดเร็ว จึงสามารถลากเกียร์ได้เต็มที่และเปลี่ยนได้อย่างต่อเนื่อง รวมไปถึงเฟืองท้ายที่ปรับเปลี่ยนใหม่โดยไปคว้าเอาของ SKYLINE R32 มาดัดแปลงใส่เข้าไป ซึ่งเป็นเฟืองท้ายแบบลิมิเต็ดประมาณ 60% จึงมาช่วยเพิ่มสมรรถนะในการเกาะถนนได้ดี โดยเฉพาะเวลาฝนตกหรือล้อข้างใดข้างหนึ่งเกิดลื่นจะช่วยให้ล้ออีกข้างสามารถหมุนได้
ส่วนช่วงล่างที่มารองรับความแรงนั้นได้นำโช้กหน้า-หลังของเดิมไปทำการอัพเกรดใหม่จาก LAVO MODIFY ด้วยการอัก น้ำมันให้มีความหนืดมากเพื่อให้แข็งขึ้น พร้อมกับสปริงที่นำมาตัดแต่ง ซึ่งหมดช่วยให้การทรงตัวดีขึ้นเช่นเดียวกับระบบเบรก ที่ต้องเพิ่มประสิทธิภาพให้มากขึ้น จึงได้หันไปคว้าเอาเบรกของ SKYLINE R32 ซึ่งป็นของแต่งที่หาง่าย ราคาไม่สูง ที่สำคัญประสิทธิภาพเป็นเยี่ยม ทั้งจานดิสก์ขนาดให่แบบเซาะร่อง และคาลิปเปอร์เบรก โดยด้านหน้าเป็นแบบ 4 พอร์ท และด้านหลังแบบ 2 พอร์ท ที่สามารถสั่งให้หยุดได้ทันที

ถึงแม้เจ้า BMW 318i จะปรับแต่งไม่เต็มแต่ลังแค่วางขุมพลัง 1JZ ก็แรงเกินตัวแล้ว และนี่เล่นลงโบเดี่ยว โมดิฟลายสลับโข่งหลังหล่อรับรองสามารถรีดแรงม้าออกมาได้ไม่น้อย


ข้อมูลจาก : นิตยสาร รถวันนี้ ปีที่ 8 ฉบับที่ 351



JZA70 Specifications

The Toyota Supra JZA70 was released in mid 1990 and was fitted with the first generation of the JZ engine series, the 1JZ-GTE. Rated at 206kw, this pushed the Supra (*TwinTurbo R) to a mid 14 second quarter mile time, 1 second quicker than the MA70 Turbo.

There were several specs of JZA70, ranging from the packed out luxury model (x) to the sports model (TwinTurbo R). The TwinTurbo R came factory with Recaro seats, steering wheel and shifter knob and matching trim panels, it also came fitted with Bilstein shock absorbers with up rated springs and charcoal 5 spoke alloys.

Other features of the JZA70 Supra was the replacement of the mechanical clutch LSD with a Torsen unit. The final ratio was also changed to 4.11 compared to the 3.73 of the MA70.

*to be continued.....

1JZ-GTE Engine Specifications
Induction Electronic Injection, Twin CT-12A Turbochargers (parallel), Intercooled
Valves 24
Camshafts 2 (DOHC)
Intake Duration ?
Intake Camshaft lift ?
Intake valve diameter 32mm
Intake Valve timing - Opening ?
Intake Valve timing - Closing ?
Exhaust Duration ?
Exhaust Camshaft lift ?
Exhaust valve diameter 30mm
Exhaust Valve timing - Opening ?
Exhaust Valve timing - Closing ?
Bore x Stroke (mm) 86 x 71.5
Capacity (cc) 2491
Compression Ratio 8.5:1
Maximum Power 206kw @ 6200rpm
Maximum Torque 365nm @ 4800rpm
Redline 7500rpm
Lubricant & Fluid Capacities
Oil system 4.8 Litres, 10W-30
Cooling system 8.3 Litres
Radiator cap pressure rating 10.7 to 14.9 psi
Thermostat rating 82 degrees Celsius Part Number 90916-03093
Gasket Part Number 16325-62010
Spark plug - Copper Tip NGK BKR6ES-8N
Spark plug - Platinum Tip NGK BKR6EP-8 Part Number 90919-01181
Nippon Denso PK16R8 Part Number 90919-01180
Hydraulic unit water pump Part Number 16090-49017
Hydraulic water pump pulley Part Number 16939-46010
Non-Hydraulic water pump Part Number 16100-49846
Non-Hydraulic water pump pulley Part Number 16371-46020
Timing Belt Part Number 13568-46010 (08/90 - 05/92)*
Part Number 13568-49025 (05/92 - 12/92)
Part Number 13568-49065 (12/92 - 05/93)
Serpentine belt Part Number 90916-02306
*Replacement Part Number - 13568-49025

Manual Transmission Specifications (R154)

Gear ratios
Reverse 3.18
First 3.251
Second 1.955
Third 1.310
Fourth 1.000
Fifth 0.753
Lubricant Capacity - Gearbox 3 Litres
Oil specifications 80W-90 GL4 or 5 Gear Oil


Final Drive Ratio 4.100
Differential Code G299
Drive Pinion - Number of teeth 10
Ring Gear - Number of teeth 41
Ring Gear size 200mm
Driveshaft Diameter 29.60mm


Lubricant Capacity - Differential 1.3 Litres
Oil specifications API GL5 Hypoid Non-LSD Gear oil
Top Speed km/h @ rpm

First Gear 67 @ 7500
Second 111 @ 7500
Third 166 @ 7500
Fourth 218 @ 7500
Fifth 289 @ 7500


Speedo Corrections
Speed km/h True km
60

80

100

120

Top Speed km/h @ rpm
First Gear 64 @ 7200
Second 106 @ 7200
Third 158 @ 7200
Fourth 208 @ 7200
Fifth 276 @ 7200
Acceleration
Standing start to... Time (Seconds)
60km
80km
100km
120km
400 metres 14.5 @ ?mph
Rolling start 3rd Gear 4th Gear 5th Gear
40-70km
60-90km
80-110km
100-130km

Turbocharger Specifications
Manufacturer Toyota (Hitachi)
Type CT-12A (Part Number : 17201-46010 (Front), 17208-46010 (Rear))
Turbine size (Outlet diameter) 42mm
Turbine size (Inlet diameter) 51.6mm
Turbine Blade count 8
Turbine Material Ceramic
Turbine Housing Outlet (ID) 44.1mm
Turbine Housing Inlet (ID) 33mm
Turbine Shaft Diameter 8.5mm
Turbine housing A/R .45
Compressor size (Inlet diameter) 35mm
Compressor size (Outlet diameter) 54mm
Compressor Blade count 10
Compressor material Aluminium
Compressor Housing Inlet (ID) 37.9mm
Compressor Housing Outlet (ID) 30mm
Compressor housing A/R .30
Bearing ID 8.53mm
Bearing OD 13.55mm
Bearing Width 9mm
Bearing material Bronze
Bearing oiling holes (per bearing) 6
*Wastegate size (ID) 20mm
Actuator spring rate 10 psi

Chassis Specifications (R Spec)
Driven wheels Rear, Torsen LSD
Suspension, front Wishbones, Bilstein dampers, coil springs, anti roll bar
Suspension, rear Wishbones, Bilstein dampers, coil springs, anti roll bar
Steering Power assisted rack and pinion
Turns lock to lock 2.8
Turning circle 10.8mtrs
Brakes Front 300 x 22mm (21mm min thickness), Vented discs, Single Piston calliper
Brakes Rear 291 z 18mm (17mm min thickness), Vented discs, Single Piston calliper
Tyre Size 225/50R16
Wheel Size 16x7" 5 stud 114.3pcd
Kerb Mass 1580kg
Fuel Tank 70Litres

Body Specifications
Claimed Cd 0.33
Wheelbase 2595mm
Track Front 1485mm
Track Rear 1480mm
Length 4620mm
Width 1745mm
Height 1300mm

Interior Dimensions
Dash to rear seat 1515mm
Drivers seat to wheel (min/max) 515/750mm
Drivers seat to pedals (min/max) 350/570mm
Rear kneeroom (min/max) 45/275mm
Shoulder width, front 1330mm
Shoulder width, rear 1280mm
Front cushion depth 500mm
Front cushion height (min/max) 250/275mm
Rear cushion depth 470mm
Rear cushion height 240mm
Front door opening length/height 1220/830mm
Boot Dimensions
Floor length (seat up) 970mm
Floor length (seat down) 1500mm
Floor width (min/max) 750/1300mm
Floor cover/roof (min/max) 330/640mm
Opening Depth 1145mm
Lip to lid 830mm
Loading height (lip to ground) 900mm

1JZ-GTE Engine Swap

1JZ-GTE Engine Swap


Why a 1JZ Engine Swap

For a while I have been toying with the idea of various mods to make more power. I considered building a 7M with a big turbo, fuel system, etc. I considered trying to get more power out of my current engine with more bolt on mods. I also considered a 1JZ-GTE swap. January of 2002 I sent a friend (Orin, the Texas expert in JZA70 Supras) an email asking if he had a line on a 1JZ I could import. About a month later he emailed me (quite to my surprise) to tell me he had an engine, ECU, wiring harness, and automatic transmission I could buy! This was a surprise because most of the people I have talked to have had to wait several months for their engine to arrive after they found one (which can also take months). I am very lucky.
My engine is from a 1993 Japanese spec Soarer (Lexus SC300). The only piece missing from the engine was the engine mounts (what makes the use of a JZ series engine in a A70 Supra possible) and the correct sump assembly (at this point I think the sump I have will work). Chip Springall is having engine mounts milled using Orin's engine mounts as an example. Orin will be selling these with his JZ engine swap kits. Neither the engine mounts nor the swap kits are available at the moment but they will be shortly. In all likely hood my car will provide the test and some of the instructions for the kit.





1JZ Background

The 1JZ was developed in 1989 to replace Toyota's aging "Truck Engine" the 7M. The 1JZ has a short stroke and high rev limit (7500 rpm). It displaces 2.5 liters and has a compression ratio of 8.5:1. In stock form, the 1JZ-GTE is rated at 280 hp at 8.5 psi of boost. In contrast, the 7M produced 232 hp with 7psi of boost. The C12A turbos have a reputation for failing at high boost (>20psi) in unmodified form. They present the first true limit to the power the engine can produce.




Good Things

  • Speed density air metering from the factory (instead of a vortex type air flow meter).
  • 7500 RPM redline.
  • Bullet proof bottom end.
  • Excellent Engine Management.
  • Lots of 2JZ bolt on mods available that will work with the 1JZ.


Bad Things

  • 380cc injectors (the 7M-GTE has 440cc stock).
  • Frankinsteined wiring harness (Toyota changed the wiring harness in the JZA70 Supras).
  • Replacement parts are hard, or impossible to get (especially quickly).
  • 1JZ specific performance parts, while plentiful, were never sold in the US so they are hard to get.
  • 122mph rev speed limiter.
  • 12-14psi boost fuel cut (the 7M-GTE and the 2JZ-GTE both have this as well).
   

















The Plan

Stage 1

The idea of stage 1 is to get the engine in the car and running at a basic level.
  • Install the engine and get it running. This will involve frankensteining the wiring harness into the gauges and EFI accessories, such as the fuse box.
  • Install a HKS Type S front mount intercooler for the MKIV Supra. It is large enough to support substantial horse power, but not so large that it causes undo lag.
  • Custom 3" down pipe.
  • Hard pipe intake.
  • Performance intake filter.
   









 




Stage 2

The idea of stage 2 is to take the car to the limit of the factory, unmodified C12A turbo chargers, which should be around 400 rwhp.
  • HKS SCD - get rid of that pesky 122mph speed limiter ($150);
  • HKS FCD - 14 psi will never be enough ($125).
  • MKIV 550cc injectors.












  • HKS Super AFR - compensate for the additional fuel from the injectors and tune the fuel curve ($350).
   














If necessary I will also add a Walbro fuel pump and adjustable fuel pressure regulator. The 550cc injectors should support the power I want to produce without upping the fuel pressure. If they will not flow the fuel this will allow me to up their fuel flow.

Stage 3

The idea of stage 3 is to take the car into truly scary territory. My goal will be >650 rwph. My plans for this stage are vague at best. I do not foresee any of this work occurring for at least 2 years. I will convert the engine to a largish single turbo and will probably add at least a 100 shot of NOS. I will also upgrade the intercooler to a thicker core, probably an HKS Type R for the MKIV Supra.
One advantage the 1JZ has over the 7M is that it can use all the 2JZ exhaust parts including the tuned manifolds that are available. I expect to use a 68 or 72 trim turbo. I have not given the exhaust a/r any thought at this point. The upgrades will also include a fuel system and the Apexi programable drop in computer.

      

















1JZ








Pictures






A 1JZ-GTE with CT-26 turbo (i.e. it is the single turbo version) in the Tokyo childrens museum.

A very clean 1JZ-GTE engine.

A 1JZ-GE engine.

A scrap 1JZ waiting for a new home.

A 1JZ-GTE equipped MKII Supra.